Aktualności

Popielgrzymkowa relacja

W dniach 23 i 24 października 2012 r. odbyła się parafialna pielgrzymka autokarowa na Dolny Śląsk. Uczestnikami pielgrzymki byli mieszkańcy Krzyża Wlkp. i okolic. Z modlitwą na ustach i w sercach wyruszyliśmy we wtorek o godz. 6.00 z placu przy Kościele NSPJ. Naszym opiekunem i przewodnikiem był Ksiądz proboszcz Janusz Cwynar SDS, kierowcą pan Wojciech Lisewski.

Pierwszym przystankiem naszego pielgrzymkowego szlaku był Kościół i Klasztor Ojców Filipinów na Świętej Górze koło Gostynia. Dzięki uprzejmości Proboszcza tamtejszej parafii zwiedziliśmy Kościół oraz jego podziemia.

Następnym miejscem, do którego dotarliśmy były Oborniki Śląskie, gdzie z ciepłą kawą, herbatą i pysznymi drożdżówkami, czekał na nas Ksiądz Jacek Wawrzyniak - proboszcz parafii p.w. św. Judy Tadeusza, który przed kilkoma laty służył w naszej parafii jako superior. Uściskom i uśmiechom towarzyszyła zwykła ludzka radość ze spotkania po latach.

Po krótkim pobycie w Obornikach nadszedł czas na kolejny punkt naszej trasy - BAGNO – bardzo ładną podwrocławską wieś. W budynkach pałacu tej miejscowości znajduje się Wyższe Seminarium Duchowne i Dom Zakonny Księży Salwatorianów. Na miejscu przywitał nas nowicjusz Mateusz, który oprowadził nas po pałacu, wyjaśniając historię i przeznaczenie poszczególnych odwiedzanych przez nas sal. Ważnym punktem naszego pobytu w Bagnie było spotkanie z siostrą Anielą Garecką, która od 27 lat przygotowuje posiłki dla alumnów tegoż seminarium. My także mieliśmy okazję spróbować słynnych wypieków siostry Anieli - autorki kilku książek kulinarnych. Dużo pozytywnych emocji i wrażeń dostarczył nam spacer po parku wokół pałacu.

Następnie udaliśmy się do Trzebnicy, gdzie czekała na nas Bazylika św. Jadwigi Śląskiej. O godz. 18.00 uczestniczyliśmy w nabożeństwie oraz we Mszy Świętej, podczas której proboszcz Janusz modlił się w naszej intencji. Pomimo zmęczenia udaliśmy się na kolację, a następnie, pod przewodnictwem brata Marcina, który opowiedział nam historię życia Świętej Jadwigi, zwiedziliśmy Bazylikę. Tak zakończył się pierwszy dzień naszego pielgrzymowania.

W środę, ranek przywitał nas zachmurzonym niebem i deszczem. Po śniadaniu o 8.00 wyruszyliśmy do Wrocławia. Po krótkim błądzeniu po mieście spotkaliśmy Pana Jerzego naszego przewodnika. Pierwszym punktem naszego zwiedzania była Panorama Racławicka. Czekając na wejście do Panoramy weszliśmy na chwilę do Muzeum Narodowego, gdzie obejrzeliśmy wystawę Skarbu Śremskiego oraz eksponaty kultury Śląskiej. Następnie spacerkiem przeszliśmy na Ostrów Tumski oraz na Stare Miasto, poznając w tym czasie maleńką część historii Wrocławia.

O godz. 16.00 wyruszyliśmy w drogę powrotną do Krzyża. Pełni wspomnień, cali i zdrowi dotarliśmy do domów o godz. 21.00. Mimo dużego zmęczenia i natłoku wrażeń pielgrzymka ta pozostanie z pewnością w naszej pamięci przez długi czas.